63
על פי דוח לרמן אדריכלים )8991(, שנעשה עבור אי למגורים בשטח של 000,2 דונם:
•
עלות הקמת האי – בין 545-331,1 דולר למ"ר של אי חשוף - עלות בסיסית של 90.1-62.2
מיליארד דולר.
•
אומדן עלות גשר ברוחב של כ-03 מטר באורך 5.1 ק"מ – 511-531 מיליון דולר.
על פי הדוח המסכם של הצוות המשותף הולנד ישראל )משרד התשתיות הלאומיות 0002(: )הדוח
, מהצד ההולנדי(.
Dirk Zwemmer
הוכן על ידי חנוך בן אליהו, מהצד הישראלי ו–
•
אי עבור שדה תעופה בשטח של 023,2 דונם, במרחק של 2 ק"מ מהחוף ובעומק מים של בין
12-03 מטר. הערכה כוללת של עלות האי )כולל גשר( הינה 4.1-9.1 מיליארד דולר, כלומר
כ-306-918 דולר למטר.
•
אי למגורים בשטח של 000,2 דונם במרחק של 052,1 מטר מהחוף ובעומק של 21-33 מטר.
הערכה כוללת של עלות האי )כולל גשר( הינה 1.1-4.1 מיליארד דולר, כלומר כ-055-007
דולר למטר.
•
עלויות האחזקה מוערכות ב-008 אלף דולר לשנה, והן כוללות הסעת חולות מלאכותית,
אחזקת שובר הגלים ואחזקת הגשר.
של הדוח המסכם של הצוות המשותף הולנד ישראל )משרד התשתיות הלאומיות
A
על פי נספח
:(
Livens'e
0002( )נספח זה הינו תחשיב של חברת ייעוץ הולנדית
•
עלות בסיסית של אי חשוף 054-006 דולר למ"ר, כלומר כ-9.0-2.1 מיליארד דולר, לאי בשטח
של 000,2 דונם.
•
עלויות אחזקה: העברת חולות - 003 אלף דולר לשנה, אחזקת שוברי גלים - 005 אלף דולר
לשנה, אחזקת גשר – 002 אלף דולר לשנה. בסה"כ מיליון דולר בשנה לאחזקה.
על פי מסמך המדיניות לאיים מלאכותיים לתשתיות )7002(, דוח מסכם, הנחות היסוד של תחשיבים
אלו:
•
עומק מים מינימלי 51 מטר.
•
שיפוע קרקעית 001:1.
•
חומר המילוי ממקורת ימיים, שוברי הגלים משכבות אבן ואלמנטים מבטון.
•
אי קטן לתשתיות בשטח של 525 דונם: אומדן עלות שוברי הגלים להגנה על האי, 006 מיליון
דולר. עלות מילוי חול ממקורות ימיים, 003 מיליון דולר. עלות הקמת האי: 009 מיליון דולר.
שהם כ-517,1 דולר למ"ר. עלות גשר גישה לאי, באורך 005,1 מטר, ברוחב 02 מטר כ-09 מיליון
דולר. סה"כ עלות הקמת האי: 099 מיליון דולר. שהם כ-688,1 דולר למ"ר.