Background Image
Next Page  46 / 64 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 46 / 64 Previous Page
Page Background

45

לירושלים. בנוסף, התוכנית העתידית כוללת הנחת מסילות בין חיפה לבית שאן, בין עכו לכרמיאל

עם אופציה להמשיך לקריית שמונה.

לאחרונה פורסמה תכנית חדשה של משרד התחבורה שמטרתה לפרוש מסילות רכבת בגדה המערבית

בהיקף של כ-574 ק"מ. על פי התכנית, ישראל מתכננת להקים בגדה המערבית 11 מסילות רכבת.

הקווים המוצעים יעברו על "ציר גב ההר" בג'נין, בשכם, ברמאללה, בירושלים, במעלה אדומים, בבית

לחם ובחברון. הרכבת צפויה בחלקה לעבור על גבי תוואי רכבת עתיק, אשר נסלל לפני קום המדינה

ופורק עם הקמתה. הגם שמדובר בתוואי בעל השלכות פוליטיות, יתכן לפרישה זו גם שימוש צבאי

בעת הצורך.

השימוש ברכבת לצרכים צבאיים בחירום – תמונת המצב כיום

השימוש ברכבת ישראל לצרכים צבאיים במלחמה נעשה בפעם האחרונה במלחמת יום הכיפורים.

לא מקרי הוא הדבר. היתה זו מלחמה שבה הופתעה מדינת ישראל, והיא היתה בסדר גודל עצום

של כוחות מול צבא מצרי גדול, אשר חייב הפעלת כוחות בעומק קווי האויב בסיני. גם אז נעשה

השימוש ברכבת בצורה ספוראדית ולא שיטתית, ונבע מאילוצי זמן ומרחב.

: הובלת מטענים ברכבת ישראל לשנת 0102 (באלפי טון)

איור 31

0

500

1,000

1,500

2,000

2,500

חומצה אשלג פוספט גפרית

זרחתית

איזו

טנקים

חול

ואשפה

מכולות גרעינים

604

1,885

1,045

6.6

360 270

585

2,266