Background Image
Next Page  21 / 48 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 21 / 48 Previous Page
Page Background

21

פיתוח אורבני בתת-קרקע יכול להיווצר באקלים קר כמו בקנדה, ובאקלים חם כמו במזרח התיכון,

(. ללא שום קשר לאקלים,

Boivin

1991;

Bertini

2010;

Roy

דרום אירופה ואוסטרליה )6002

מדובר על פיתוח מרכזים עירוניים צפופים בערים סואנות, שיקלו על קשיי התחבורה ועל המחסור

(. יפן השקיעה מיליארדי דולרים בהכשרת מיליוני מ"ר תת-

Cui et al.

בשטחי מסחר )3102

קרקעיים, בייחוד במטרופולינים טוקיו ואוסקה. באטלנטה, שיקגו ומיניאפוליס ביצעו האמריקנים

תכניות צנועות יותר והרבה יותר מחושבות. מיליארדים הוקצבו גם במוסקבה, אך בשטחים

משמעותיים פחות.

תוכניות מרחיקות לכת נשקלות ואף בוצעו בערי השפלה אנטוורפן ואמסטרדם. בצד ההתקדמות

בתחום הרכבת התחתית, הציעו בערים הללו "להוריד" כמה רחובות מתחת לפני האדמה ולקדם

.(

Couchard and Van Bogaert

תחבורה תת-קרקעית מהירה וזולה, גם בין-עירונית )0002

ההולנדים לא היססו להוריד תחנת אוטובוסים מרכזית ומתקנים של שדות תעופה אל מתחת לפני

.(

Sikkel

1993;

Boer

הקרקע )9991

הפרק הבא יחשוף חלק מן הסוגיות החשובות ביותר שנתקלים בהם מתכננים ומהנדסים כשמדובר

בתת-קרקע.