52
הרכבת קהיר-אסואן מיועדת רק לתיירים ומנוהלת על ידי חברה גרמנית. יש מסילות שמחברות בין
ערי הדלתא בכיוון מזרח-מערב. תנועת הרכבות היא פנים מצרית בלבד. עד שנות הארבעים של
המאה הקודמת היה אפשר לנסוע במסילה ללוב, ודרך סיני לארץ ישראל, לסוריה ולערב הסעודית.
פחות מ- %01 מסך כמות המטענים עוברים במערכת המסילות. בעיקר מדובר בחומרי גלם, כגון פחם
שמפיקים בחרביה, ובסחורות שמועברות מנמל אלכסנדריה או בכיוון ההפוך. היתר עובר בתחבורה
מוטורית ובעיקר במשאיות. חשוב להדגיש כי הגז, נפט ומוצריו מועברים בעיקר בעזרת צינורות.
שיפור מערכת המסילות הקיימות ובנייתן של חדשות כרוכים בהשקעות תשתית מורחבות, ולאורך
השנים לא היו במצרים משאבים פנויים לכך. באופן מסורתי העדיפו להשקיע במערך הכבישים.
מערכת הכבישים של מצרים גם היא בעייתית, למרות השקעות ענק ומאמצים מתמידים, שהתחילו
בשנות השמונים ונמשכים גם היום. האורך הכולל של הכבישים במצרים עולה על 000,56 ק"מ, אך
: צירי התחבורה היבשתיים העיקריים של מצרים: כבישים ומסילות ברזל ושדות תעופה עיקריים
איור 41
ěďĤĕ
ěČďđĝ
čđĘ
ĘČĤĥĕ
ĐĒĞ ĦĞđĢĤ
ĦĕďđĞĝĐ čĤĞ
ęĕĤĢĚ