46
בשני הכיוונים והכניסו לקופת המדינה
כ-5 מיליארד דולר, כ-%02 היו מכליות
(
LNG
נפט וכ-%6 הובילו גז טבעי נוזלי )
(. המצרים שוקדים בהתמדה
EIA
2012)
י
על שיפור יכולת התעבורה בתעלה.
מטרת ההרחבה וההעמקה היא לאפשר
מעבר של כ-%06 מסך כל מכליות הנפט
הקיימות בעולם, כדי לזכות בדמי המעבר.
כחלופה לתעלת סואץ מימשו במצרים
אופציה של העברת הנפט דרך צינורות
בשטחה, למקרה של סגירת התעלה או
למקרה של מכלית נפט שגודלה אינו
מאפשר לעבור בתעלה. הכוונה היא
Ain-
(. הנפט מועבר מהמסוף בעין סוכנה )
SUMED Pipeline
לצינורות סואץ-הים התיכון )
Sidi-
( שלחופי הים האדום, 55 ק"מ דרומית לסואץ, עד למסוף בים התיכון בסידי-קריר )
Sukhna
( שבאלכסנדריה. יותר מ-%3 מהמסחר הימי בנפט עובר דרך צינורות אלו, אך התמורות בשוק
Kerir
: מערך הולכה של נפט וגז במצרים
איור 11
ěďĤĕ
čđĘ
ĘČĤĥĕ
ĐĒĞ ĦĞđĢĤ
ĦĕďđĞĝĐ čĤĞ
ęĕĤĢĚ
ĔĠĜ Đďĥ
ĒĎ Đďĥ
ĔĠĜ ĤđĜĕĢ
ĒĎ ĤđĜĕĢ
ěĜėđĦĚ ĒĎ ĤđĜĕĢ
: היקפי תעבורה של מוצרי נפט לסוגיהם בתעלת
איור 21
סואץ בשני הכיוונים בשנים 7002-1102 )מקור הנתונים:
(
Suez Canal Authority
2007 2008 2009 2010 2011
2500
2000
1500
1000
500
0
(ęĕĠĘČč) ęđĕĘ Ħđĕčē ĤĠĝĚ