93
מרבית המרואיינים הביעו את נכונותם לנסוע לכל היישובים הדרוזים כדי להשתתף בהלוויות, הן
של נשים והן של גברים. אולם בחברה מסורתית ושמרנית כמו החברה הדרוזית צפוי היה למצוא
הבדלים בין גברים ונשים בהתייחסות ובעמדות להלוויות. בלוחות 72 ו-82 ניתן להבחין כי בסך-
הכל נמצאו יותר מרואיינים המוכנים לנסוע להלוויות של גברים מחוץ ליישובי מגוריהם מאשר
להלוויות של נשים. ביטוי נוסף להבדלים אלה בין נשים לגברים נמצא במספר היישובים המקבלים
הודעה על המוות. במקרי מוות של גברים מופצות הודעות אבל ליישובים רבים יותר מאשר במקרי
מוות של נשים. לכן כמעט תמיד גדול מספר המשתתפים (גברים ונשים) בהלוויות גברים ממספר
המשתתפים בהלוויות נשים.
: חשיבות היישובים על פי הנכונות להגיע להלוויית גבר באותו יישוב (באחוזים)
לוח 72
שיעור המוכנות
היישובים
85-81
80-76
75-71
70-66
65-60
ג'וליס, ירכא ובית ג'ן
חורפיש, עין-אלאסד, דלית-אלכרמל ועוספיה
כסרא, כפר-סמיע, פקיעין, ג'ת, אבו-סנאן,, סג'ור, שפרעם, מע'אר ויאנוח
כפר-יסיף וראמה
מסעדה, מג'דל-שמס, עין-קיניה ובקעאתה
: חשיבות היישובים על פי הנכונות להגיע להלוויית אישה באותו יישוב (באחוזים)
לוח 82
שיעור המוכנות
היישובים
יותר מ-07
70-66
65-61
60-56
55-50
בית-ג'ן וירכא
חורפיש, ג'וליס, דלית-אלכרמל ועוספיה
אבו-סנאן, עין-אלאסד, יאנוח, כסרא, כפר-סמיע ופקיעין
ג'ת, ראמה, שפרעם ומע'אר
כפר-יסיף, מסעדה, מג'דל-שמס, עין-קיניה ובקעאתה
: הסיבות להשתתפות במנהג של ניחום אבלים
לוח 62
סיבת ההשתתפות
מרואיינים
מספרים מוחלטים
אחוזים
מסורת חברתית
מצווה דתית
מסורת חברתית, מצווה דתית וחיזוק הקשרים בין בני העדה
מצווה דתית וחיזוק הקשרים בין בני העדה
חיזוק הקשרים בין בני העדה
מסורת חברתית וחיזוק הקשרים בין בני העדה
לא השיבו על השאלה
216
172
136
112
102
99
2
25.7
20.5
16.2
13.4
12.2
11.8
0.2
סה"כ
839
100