40
במדף היבשת הפנימי )עד עומק 03-04 מטר( נמצאים שלושה רכסי כורכר עיקריים שכיוונם
מקביל לחוף, בדומה לרכסים הנמצאים ביבשה. בדרום המדינה ניתן למצוא ארבעה רכסי כורכר.
רכסי הכורכר בנויים אבן חול קוורצית מלוכדת בקרבונט. למרות הדעה הרווחת כי היווצרות רכסי
הכורכר נעשתה עם השינויים במפלס מי הים ומייצגים מפלסי ים שונים, ישנן גם דעות הגורסות
כי רכסי הכורכר מייצגים פעילות טקטונית. בשל העובדה שקיים קושי טכני וכלכלי להקים מבנים
רחבים בקרקע בעלת שיפוע ועומק גדולים, הרי ששני האזורים הראשונים שלעיל מהווים פוטנציאל
להקמת גופים ימיים. כמו כן, בהתייחס לכך שעיקר הסעת החולות נעשית ברצועה הקרובה לחוף,
הרי שרצועת הביניים שבה השיפוע הוא קטן מאוד, היא המתאימה יותר לתכנון מבנים אלה.
מסמך המדיניות למימי חופין ביצע גם מיון שימושים ותהליכים על פי חלוקה לרצועות אורך במימי
החופין, להלן סכימת המיון )איור 72(.
: מפה בתימטרית – מיפוי העומקים פלמחים - בית ינאי )מקור: דוח בדיקת קדם היתכנות, 0002(
איור 62