42
זה שאלה לי אליך פרופ' שנהב – מדוע בריטניה עדיין שולטת בגיברלטר וגדרות תיל
מפרידות בינה לספרד אחותה, הרי שתיהן באיחוד האירופי?!
מה מפריע לרדיקל זה: "מעמד אנומלי של ערביי 84' וכינון דגם של מדינה יהודית
דמוקרטית". מה כל כך מפריע לו שנולדה מדינה יהודית? ובאשר לערביי ישראל, במה
הם שונים מ-051 מיליון מוסלמים בהודו, 6-01 מיליון מוסלמים בצרפת, תושבי טירול
שהוכרחו להסתפח לאיטליה? מדוע רק הפלסטינים מתלוננים ללא הרף על קיפוח? אני
ממליץ לו לקרוא מה שיש לרינאווי פואחרי מבאקה אל גרביה לומר על טענת הקיפוח
"אנו עשירים ושייכים לאשכולות חמש ושש" היא כותבת ב"הארץ", אך שנהב אינו רוצה
לשמוע זאת.
הגענו לאחד הנושאים המרכזיים בספר
פליטי 8491
סוגיה זו חוזרת שוב ושוב בכל פרקי הספר (חלומו של שנהב הוא לראות את פליטי 84'
חוזרים עד האחרון שבהם לציפורי, חיפה, יפו, סאסא...) בין היתר הוא כותב את הפנינה
הבאה: "אלמלא הטיהור האתני, לא ניתן היה לקדם דגם של מדינה יהודית" (עמ' 37).
בואו נמחק את המילה "יהודית" ונכניס במקומה את המילים ארצות הברית, צ'כיה, פולין,
שוודיה, ספרד, פקיסטן, טורקיה, כל מדינת אפריקה, צרפת וגרמניה, דנמרק, פולין ורוסיה.
בכולן היו מלחמות ובגינן גם טיהורים אתניים, חמורים יותר או פחות, וכך לבסוף תוחמו
להן גבולותיהן... אצל הצרפתים והאנגלים זה היה מוקדם יותר.
מדוע ההערה הזו מתייחסת ל"דגם" המדינה היהודית? במה ישראל שונה מרוב מדינות
העולם? ודרך אגב, מי התחיל במלחמה ההיא של 8491? כל העובדות מצביעות על כך
שכשאני הייתי ילד בן 21 ורקדתי משמחה על החלטות האו"ם מ-7491, באותן שעות
כבר רצחו יהודים על כבישי הארץ. אבל אם ננסה לחפש באמת מי אשם, נחזור אחורנית
לוועדות פיל, וודהד, לחלוקה, אולי קודם, למאורעות 6391-9391, אולי זה ל-9291 או
ל-1291 או ל-226 לספירה! כלומר חוזרים ליסודות הסכסוך מהם מתעלם המומחה ל"זמן
84" לחלוטין, מה שמוכיח שוב ושוב שלתזת "זמן 76" או "זמן 84" אין רגליים וידיים.
הגענו למשפט החמור הבא: "במקביל פתחה ישראל במלחמה בין 94' ל-65' שאותה כינה
בני מוריס מלחמת הגבול של ישראל" (עמ' 37).
כאן שוב נחשפת שיטת הכתיבה של הפרופסור שאינו בקיא בתולדות השנים הראשונות
למדינה, אבל שולף משפט מכאן ומשפט משם, פעם זו שליפה מבני מוריס, פעם מסנדי