Background Image
Next Page  32 / 50 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 32 / 50 Previous Page
Page Background

31

בהלימה לקושי המדווח בנושא תחבורה ולנושא יוקר המחיה (בשל הצורך להחזיק

שתי מכוניות).

היישובים בשטח המועצה האזורית משגב מפוזרים כמתואר באיור 4. בתוך המעגל

המייצג את הפריסה, הטווחים המצוינים הם בקו אווירי, ומובן שטווחי הנסיעה

ארוכים משמעותית מהאוויריים.

נושא התחבורה בתוך משגב מטריד את הנוער והבוגרים כאחד. הנוער חייב בנסיעה

ארוכה יחסית (בדרך כלל יותר מחצי שעה) לבתי הספר, לחוגים ולפעילויות באזור

המועצה, והנטל נופל על ההורים. הקושי הגדול של בני הנוער מתחיל עם הגיעם

לכיתות התיכון הגבוהות (י"א, י"ב), אז משתנים הרגלי הבילוי והחברה כפי שמשתקף

בעמודה 3, "ריחוק ממרכזי בילוי", באיור 3. השאיפה "לצאת החוצה" למקומות כמו

נהריה, הקריות, חיפה ואף רחוק יותר מאלצת את הצעירים למצוא פתרונות לנושא,

והם מרגישים מוגבלים יחסית. בשלב השירות הצבאי נדרשת בדרך כלל מהחיילים

נסיעה ארוכה. אמנם המצב השתפר משמעותית עם שיפור שירות הרכבות, ותחנת

הרכבת בעכו משמשת לחיילים נקודת מוצא יעילה מאוד לכל הארץ, אך ההגעה אליה

כרוכה בהסעה פרטית, בטרמפים או בתחבורה הציבורית הפועלת בתדירות נמוכה

יחסית.

לאחרונה עלה שוב נושא הקמת הרכבת לכרמיאל, אשר היה נותן פתרון חלקי וסביר

: שרטוט סכימטי של פריסת היישובים במועצה אזורית משגב

איור 4

טל אל

חרשים

מורן

הררית

מצפה אביב

מועצה

אזורית

משגב

כרמיאל

5 ק"מ

31 ק"מ

41 ק"מ

41 ק"מ

01 ק"מ