Background Image
Next Page  25 / 38 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 25 / 38 Previous Page
Page Background

24

Infinite Polyhedral Lattice

בין סדרת פלטפורמות מיכל אפשר לחבר באמצעות מסבך פלדה (

) עילי רצוף הנושא משטח-מסלול של שדה תעופה בשטח של מאות דונמים ואורך רצוני.

– IPL

הפתרון אמור לתפקד כמערך צף בעומקים של עשרות מטרים, בתחום של מרחב מים מוגנים על ידי

שוברי הגלים הספוגיים כמתואר לעיל. מסבך הפלדה – בעל אפקטיביות הנדסית יוצאת דופן, הומצא

ופותח על ידי המחבר (מיכאל בורט) לפני יותר מ-04 שנה, נרשם כפטנט באירופה (9891) ולאחר

בחינות ואנליזות השוואתיות אינטנסיביות אומץ במסגרת הפיתוח של "ארובות השרב" (תחנות

כוח אירו-אלקטריות) בהובלת דן זסלבסקי איש הטכניון, מגדולי המומחים בעולם בתחום האנרגיה

והמים), לפתרון מגדל המתנשא לגובה של 003,1 מ'.

את המסבך ואת המסלול הנישא על גבי פלטפורמות המיכל ניתן למקם גבוה יחסית מעל פני המים

ולנצל את כל מרחב פני המים, לרבות נפחי פנים הפלטפורמות. פתרון זה עשוי לשמש כטרמינל

אווירי-ימי ליבוא ויצוא סחורות ולתנועת נוסעים המשלב את כל התפקודים של אחסון, בקרה,

רישוי וטיפול.

בניית טרמינל גז והעתקת מפעלי תעשייה

איים מלאכותיים יכולים לתפקד כטרמינלים ימיים לדלקים ולחומרים מסוכנים (לרבות אחסונם)

וכן לגז, לרבות מתקני הנזלה של גז (כפי שנדרש בדחיפות היום). כמו כן, הם יכולים לשמש תשתית

"קרקע" לתחנות כוח, מפעלי תעשייה פוגעניים ומזהמים (כמו תעשיות פטרו-כימיות), בתי זיקוק,

תעשיות ביטחוניות מסוכנות ועוד (איור 9).

כפלטפורמה

IPL

לבניית טרמינלים כאלה אפשר לאמץ רעיון יישומי המתייחס לשילוב מסבכי

המחברת בין שתי אוניות מצוף שיצאו משירות, או יותר, ליצירת "מגרשי בנייה" של מאות דונמים

צפים ואפילו בעלי כושר ניידות לשינוי מיקום כפי שיידרש. בהתייעצויות שקוימו עם ארנסט פרנקל

נמצא שדור שלם של מכליות עומד לצאת מן השירות עד 5102, עקב תקינה בינלאומית חדשה,

המחייבת מכליות כפולות דופן בלבד. לכן יהיה אפשר לרכוש את "גרוטאות" המכליות ב-%01 ופחות

מערכן העכשווי (21-51 מיליון דולר).

טכנולוגיה זו, תוצרת ישראל, עשויה להיות זמינה וכדאית במיוחד, בזכות האפשרות לבצעה מהר, ללא

מגבלות ולחץ לוחות הזמנים והעלויות של מספנות בחו"ל. היא דורשת היערכות לוגיסטית מקומית

מינימלית יחסית, ואפשר לראות בה פתרון למיקום זמני, עקב הגמישות המובנית ואפשרויות השינוע

ושינוי המיקום, ככל שיידרש עקב תוכניות מתאר עתידיות.