32
T
echnological Research
טכנולוגי של 71 חברות מובילות ביפן, מתחום הספנות והפלדה )
.(
Hirosihi
( והוא בוצע בשנים 5991-0002 )2002
Association of Mega-Float, TRAM
במרץ 1002 נבנה מודל של שדה תעופה בשיטה זו באורך של 000,1 מ' )איור 61(, אשר הוכיח
את היתכנות השיטה. יתדות פלדה הנעוצות בקרקעית הים מעגנות את המשטח אל הקרקעית.
(
Yokosuka Runway
סה"כ משקל הגוף הצף הוא כ-000,04 טון. הקמתו של שדה התעופה הצף )
למטוסים קלים עלתה כ-941 מליון דולר וההערכה היא שלהקמת שדה תעופה בינלאומי על משטח
צף נדרשים כ-6.9 מיליארד דולר )האי ושדה התעופה עצמו( והוצאות תחזוקה גבוהות.
(
Hirosihi
, מפרץ טוקיו יפן )מקור: 2002
Mega-Float
: שדה תעופה בשיטת ה-
איור 61
במהלך הניסוי נבחנו מספר נושאים. אחד מהם הוא הנושא הסביבתי שבדק את איכות המים סביב
ומתחת למשטח הצף, בית הגידול הימי במים ועל הקרקעית, תוך השוואת הנתונים לאלה שהיו לפני
שהוקם המשטח. כמו כן, נבחן הקשר בין רעש המטוסים והדגה באזור.
נושאים נוספים שנבחנים הם: חוזק המשטח, תנודות עקב תנועת הגלים, הגאות והשפל, השפעת
המבנה המתכתי על מצפנים ומכשור אלקטרוני, השפעת תנודות הגוף על אמצעי הכוונה, ניווט,
תאורה ומיקום ועוד.